آخرین اخبار

ادعای یک وب‌سایت خبری عربی | پیام ایران به آمریکا: در صورتی که اسرائیل را مجبور به پذیرش آتش‌بس کنید، از واکنش به ترور فرماندهان‌مان خودداری خواهیم کرد

یک وب‌سایت خبری از قول یک دیپلمات عرب خبر داده ایران به آمریکا پیام داده است در صورتی که آتش‌بس در غزه صورت گیرد، از اقدام تلافی‌جویانه در قبال حمله اسرائیل به کنسول‌گریش در دمشق صرف‌نظر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
20 فروردین 1403
کد مطلب : 12628

یک وب‌سایت خبری از قول یک دیپلمات عرب خبر داده ایران به آمریکا پیام داده است در صورتی که آتش‌بس در غزه صورت گیرد، از اقدام تلافی‌جویانه در قبال حمله اسرائیل به کنسول‌گریش در دمشق صرف‌نظر خواهد کرد.

پیام ایران به آمریکا

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ | علی هاشم، روزنامه حوزه بین‌الملل و بنیان‌گذار وب‌سایت خبری جاده ایران در گزارشی ادعا کرده است، ایران به آمریکا اطلاع داده که در صورت برقراری آتش‌بس در غزه، از پاسخ به حمله هوایی اسرائیل که در آن فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دمشق ترور شدند، خودداری خواهد کرد.

این خبرگزاری این خبر را به نقل از یک منبع دیپلماتیک عرب که خواسته نامش فاش نشود نوشته و اضافه کرده که این منبع به این رسانه گفته است: «اگر آمریکا موفق شود اوضاع را مهار کند، موفقیت بزرگی برای دولت بایدن خواهد بود و ما می‌توانیم روی آن حساب کنیم.»


بیشتر بخوانید: کارشناسان آمریکایی‌ها چه تحلیلی از واکنش ایران دارند؟ | واکنش ایران به حمله اسرائیل سریع و مستقیم نیست | ممکن است هزینه حمله اسرائیل را آمریکا بدهد


این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات برای آتش‌بس و توافق آزادسازی گروگان‌ها بین اسرائیل و حماس در قاهره از سر گرفته شده است. از سوی دیگر، اسرائیل مکرراً اعلام کرده است که برای پاسخ احتمالی ایران به حمله هوایی این رژیم به کنسول‌گری ایران در دمشق در حال آماده‌باش است.  

روزنامه جروزالم‌پست این خبر را در وب‌سایت خود منتشر کرده است اما هیچ منبع دیگر – چه ایرانی و چه آمریکایی- آن تائید تا تکذیب نکرده است.

حمله هوایی اسرائیل در دوشنبه گذشته کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – مقام اصلی ایرانی مسئول عملیات در سوریه و لبنان – و همچنین معاون وی و چند افسر دیگر سپاه ترور شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 16 =